אלישע

קמפוס בקעת בית שאן ימים ב'-ג'
27-28.2.23

הדרכה - ד"ר ירון עובדיה


לקראת האביב עמק בית שאן נצבע בצבעים מרהיבים של פריחות יחודיות, הנחלים בשיא זרימתם והטבע הירוק נמצא בשיאו. נצא ליומיים מרתקים בהדרכת ד"ר ירון עובדיה.

היום הראשון


נתחיל את היום הראשון בהיכרות עם מעיין חרוד שנמצא למרגלות הגלבוע. נבקר בגן הלאומי מעיין חרוד, נלך לאורך המעיינות שבנחל, נראה אם המעיין נובע ונספר כאן על מלחמתו של גדעון במדיינים. בהמשך נספר את סיפורם של יהושע ואולגה חנקין שאחוזת הכפר נמצאת על צלע ההר בגן הלאומי. נכיר את פועלו של דוד פלומבו לזכר הנופלים מבני העמק. נמשיך למסלול הליכה קצר שיורד מתל יזרעאל לעין יזרעאל ונראה את הפריחה הייחודית לעונה זו. בסיום נחצה את הגלבוע ממערב למזרח דרך הר ברקן. לקראת הערב נרד למרכז עמק בית שאן להיכרות עם מעבר נהר הירדן המהווה צומת חשוב לכלכלה הישראלית במעבר הסחורות שבין אירופה, ירדן וישראל ולתצפית לכיוון גדר הביטחון.
נגיע לקיבוץ בית אלפא ללינה ולארוחת ערב. בסיום הארוחה נצא לערב חברתי במרכז בבית החווייה האתיופית. שהוקם להכרת התרבות המיוחדת של יהודי אתיופיה. נהנה מהיכרות מעמיקה עם המסורת עתיקת היומין .

היום השני

 

לאחר ארוחת הבוקר נתחיל את היום בסיור בגן הלאומי בית אלפא. נכיר את שרידי בית הכנסת מתקופת התלמוד. נראה את רצפת הפסיפס המרשימה. בסיום נכיר שביל הליכה חדש שעובר בשדות שבין קיבוץ מסילות לבית שאן. נלך בשביל, נראה את בריכות הדגים של הקיבוצים מסביב, נדבר על סוגי העופות הנודדים והנמצאים במקום, נראה סוגי דגים החיים בבריכות ואת עופות המים. שביל הליכה מדהים של כ-5 ק"מ בדרגת קושי קלה ביותר. בסיום נגיע למרכז מסחרי בבית שאן להפסקת צהרים עצמאית. משם נמשיך להיכרות עם הגן הלאומי בית שאן ונראה את הממצאים החדשים על האירועים ההיסטוריים הרבים שהתרחשו במקום., נדבר על רעידת האדמה שהחריבה את בית שאן ונסיים את הסיור בביקור בכפר טייבה (לא זה שבמשולש) ונשמע את סיפור המקום וביקור במקום.

עלות - 1050 ש"ח לאדם בחדר זוגי
תוספת לסינגל - 200 ש"ח
העלות כוללת: אוטובוס צמוד בדרגת תיירות גבוהה
2 מורי דרך מוסמכים
ארוחת ערב ביום הראשון
לינה
ארוחת בוקר ביום השני
ערב חברתי
כניסה לכל האתרים

התשלום בהעברה בנקאית לחשבון בבנק לאומי סניף 939 מספר חשבון 27830093 ע"ש אלישע שרעבי

לו"ז איסופים:

6:30 רוגוזין 21 אשדוד
6:45 המתנ"ח ביבנה
7:30 תחנת הרכבת בהרצליה

0506273089